Puch en Tomos Club Vlaanderen
Verslag van de halfzomer rit 2010 in ´t Pajottenland
8-8-2010 Lennik
Aangekondigd als :
Ahoi beste oldieliefhebbers of kamaraden

Vooralleer ik begin effe nieuws vragen van je oldtimer=> Hopelijk draait hij nog als een horloge en zijn er al wat km extra op de teller gekomen sinds de laatste keer dat we ons gezien hebben!
Voor diegene zonder brommer, hoop dat alles goed gaat met je en als je niet te doen hebt kom gerust eens kijken naar de schone mechaniek zondag 8 augustus aan de sporthal rond 11h-11.15

Ik stuur u dit mailtje voor u uit te nodigen om deel te nemen of gewoon naar de start te komen kijken van men 3de oldtimerrondrit die zal beginnen en eindigen na een rit van 60km aan de sporthal te LENNIK den 8ste augustus( Ni deze zondag MAAR DE ZONDAG DAAROP!!!!)
voilà we zijn nu een kleine week voor het echte gebeuren en hieronder vind je de belangrijkste info!
De verzamelplaats is dus de parking van de sporthal van lennik adres : Alfred Algoetstraat 77 1750 Lennik om +- 11h verzamelen zodat we zeker kunne vertrekken om 11.30!
Na vertrek gaan we richting Onze-Lieve-Vrouw-Lombeek waar we rond de middag moeten aankomen en waar we terplekke de bekende Zeppos molen zullen bezoeken en wie dit bezoek wilt overslaan kan gerust in de taverne iets gaan eten! Na de middag pauze vertrekken we dan richting galmaarde waar eens aangekomen onze teller z´n 30 km zal aanduiden. Ter plekke houden we dan nog eens een halte waarna we weer richting lennik vertrekken via herne, oetingen, gooik en tenslotte houden we nog net voor het einde een laatste stop om te bekomen van deze mooie rit die ons langs verschillende kastelen, panoramische uitzichten en ons in het echte vlaamse boerengat bracht van het Pajottenland!

Ik had graag nog een mailtje van je gekregen van je antwoord als je wel aanwezig zou zijn met je oldie, kwestie dak de café bazen zo ewa kan verwittigen met hoeveel man we zullen binnevallen in één keer
Alé rest op mooi weer te hopen, ma weet dat al sneeuwt, regen, waait het, ik van het harde type ben en graag een ritje doe met men oldie=> mocht je op het laatste ogenblik niet aanwezig kan zijn gelieve me dan te verwittigen via een smsje(0495 14 26 78) of mailtje de dag ervoor zodat ik niet hopeloos op je te wachten sta aan het vertrek punt
Alé hopelijk zien we ons dan den 8ste
oldiesgrz
Jason jay Pescod
E-mail: jason_pescod@yahoo.com


Dankwoord aan de deelnemers :


salu

le mot en français endessous!

vooralleer ik over de foto´s van de start begin, wil ik jullie nogmaals allemaal bedanken voor de leuke rit die jullie me bezorgd hebben! OK ik heb misschien het parkour gepland maar jullie allen zorgde voor mijn part voor 80% voor het slagen van de rit al dan niet en dit was hij zeker! Dus nogmaals merci!
Vond dat er een leuke sfeer hing en man wat heb ik genoten van de unieke oldie simfonie gedurende het rijden en het mooie zich op schone mechaniek toen ik op café zat :p.

Ook merci aan diegene die ons niet gevolg zijn tot het einde, toch bedanken voor het stukje mee rijden. Beter dit dan niets en het was leuk jullie erbij te hebben aan de start!
Weet dat ik dankzij jullie aanwezigheid een nieuw record heb kwa oldies aan de start van 22 op men eerste rondrit naar 27 op men 3de editie ( bon de tweede was maar 5 ma toen was het herfst en niet zo mooi weer, mss vind ik maar een excuus ma bon haha)

Ik zou ook graag een klein gedachte hebben voor "herbie met zijn rode camino" die ons heeft moeten verlaten onderweg wegens probleem met piston. Uitenlijk bleek het een circlip van de piston te zijn dat losgeschoten was en dat onderweg heel wat schade verricht heeft aan de piston en cilinder. Ik wens hem dan ook veel succes.

Naast dit moet ik toegeven dat ik niet alle eer me toekomt kwa organisatie, zo staken men 2 flandria kamaraden(florian&joris) en hun vader (geert) me een handje toe in het bijeenhouden van de kudde en het regelen van het tempo => dus dank hiervoor

Ook een klein woordje voor de twee dames die met ons meereden! Het was leuk jullie erbij te hebben en wees gerust jullie waren ook geapprecieerd als mederijdsters! Als organisator heb ik ook de taak gekregen om men nicht ( op aanvraag van bepaalde rijders ze herkenne zich wel) zeker weer mee te laten rijden op men volgende ritten of haar mee te nemen naar andere evenementen maar ik denk dat ze nu zeker niet nee zal zeggen na zo een leuke dag in het gezelschap van z´n stoere oldie fanaten gezeten te hebben haha

Nu laat ik plaats aan de foto´s die zoveel meer zeggen dan de woorden! Mocht je zelf zeer schone foto´s hebben stuur ze gerust maar door zou ik zeggen.

merci voor alles en nu ga ik eens richting men bed want was een vermoeiende leuke dag

oldiesgrz

jason
...............................................................................................................................
Avant que je commence a propos des photo du départ, je veux vous remercier encore pour la chouette balade que vous m´avez offert en vôtre compagnie. Bon d´accord j´ai peut-être plannifié une belle balade mais pour moi, vous tous avec vôtre présence, emotion, ambiance assurait pour 80% la réussite de ma balade=> et soyez en sûre => VOUS AVEZ ASSURE SUR CE POINT!!!!
Il y avait vraiment une bonne ambiance, j´ai bien pu profiter de la belle sinfonie de vieux cylo en roulant et de la vue magnifique sur de la belle mécanique en état en térasse!!!

Je veux aussi remercie les participant qui ns ont pas suivi jusqu´a la fin. C´étais chouette de vous avoir et mieux ceci que rien du tout! Grace à vôtre présence au départ j´ai un nouveau record a batre => 27 cylo/moto yessssssss

J´aimerais aussi avoir une petite pensée a "herbie et sa camino rouge) qui a du nous quitté en cours de route a cause d´un problème piston. Vu qu´il n´avait plu les pédale je l´ai remorqué un petit bout de trajet et le reste il a du faire a la pouset pour rariver au point de départ. Au final après un démontage c´étais un certclip piston qui c´étais barré et qui a rayé tout cylindre&piston alors ont le souhaite bonne réparation et au plaisir de le revoir

Je dois aussi préciser que tout le mérite du bon déroulement de la balade ne me reviens pas. Je veux aussi remercier mes amis flandria ( Florian&Joris) et leurs père(Geert) en puch pour m´avoir aider a tenir la meute ensemble et de baré les route en attendant que tout le monde traverse => donc merci a eux!

Venons maintenant a nos 2 demoiselle qui nous ont fait le plaisir d´être parmis nous, sachez que vous avez bien été apprécie pas ns autre les mecs ^^. J´ai même reçu la tache en tant que organisateur pour refaire rouler ma cousine a mes prochaine balade ou de l´emener a des autre balade => soyez en sure qu´elle ne dirra mais alors absolument pas non après quelle a passé une si bonne journée en compagnie de gens si sympa et chalereux.

Me voila maintenant qui va sédé mon blabla aux photo´s qui en diront 1 000 fois plus que des mot! Puis si jamais vous avez des photos n´hésité pas a les faire passé ou faite un tri déjà

cordiallement et la je vais me couché, un peu fatigué quandmême

Verslag v/d zomerse Pajottenlandrit 08/08/2010

Nadat men vorige rit (herstrit 2009) een iets minder succes boekte dan men eerste rit => 22 versus 5 deelnemers, besloot ik er toch opnieuw voor te gaan kwestie van een rit te plannen. Zoals men zegt 3de keer goede keer niet? Op men laatste rit hadden Nico, Toon, Peter&Jelle me voorgesteld om men herstrit parcour opnieuw te gebruiken en wat begrijp ik ze! ‘T is echt een pareltje en een waar genot voor diegene die de rit berijd. Dus om een maximum deelnemers hiervan te laten genieten besloot ik men flyer al zeer vroeg ( einde van de winter) op de forums, verkoopsites, clubsites te plaatsen. OK dit laatste was me wel bij men eerste rit nefast uitgekomen wegens er sommige deelnemers niet al te solidair waren maar kom ik wou het wel nog eens proberen. Ik moet zeggen dat het niet lang duurde of ik kreeg al veel reacties van particulieren en zelf verscheidene clubs waaronder 2 Franstalige (Honda Camino de Belgique, club franco-belge de Zundapp) die meer info wensten over men rit. Ik natuurlijk in men nopjes en enkel nog hopen op goed weer!
De grote dag aangebroken bleek het een wisselvalige dag te worden met als gevolg dat ik niet meer zeker was van het slagen van men rit. Velen hadden namelijk op deze reden afgehaakt maar ik hoopte toch op z’n +-15 deelnemers en een droge dag. En ja lap, pak een uur voor het geplande verzameluur begon het toch wel te regenen=> ik dan maar rap voor de pc om naar de buienradar te kijken en het bleek maar een eenzame regenwolk te zijn…OEF! Inderdaad om 11.00 zag men zelf al een stukje blauwe hemel. Om dat zelfde uur vertrok ik(op men Puch ms50 en niet op Peugeot deze keer dan) samen met men nicht(jaja er reed een jonge dame met ons mee) op men Peugeot 103 en tenslotte men oldie kameraad Jos&z’n zoon (jeroen) die me het plezier deed om met z’n haast nagelnieuwe met 3933 km Zundapp KS50 te rijden. Eens aangekomen op de verzamelplek merkte ik dat er al 2 deelnemers me stonden op te wachten oei! De tijd dat we dan kennis maakten kwamen de andere deelnemers al stilletjes aan. Ik was dan ook aangenaam verrast toen ik op het vertrek uur toch wel 27 mooie en authentieke oldies kon tellen! EEN NIEUW RECORD YESS!!!
Toon&Nico waren buiten mij de enige PTCV leden aanwezig maar geen getreur want we kregen nog Puch gezelschap van papa Geert v/d flandriaboys die met z’n authentieke, zeer goed bewaarde maxi reed en Rudi men z’n grote en prachtige Puch SV175. Langs de kanten van Flandria waren er dus men twee kameraden Florian (luna) en joris (AFA) gevolgd door het gezelschap van een flandriaclub koppel die was afgezakt met een record en een rally. Men oldie kameraad Jos daar en tegen kreeg de aangename verrassing van Franstalig vergezeld te worden van twee uiterlijk identieke aan zijn Zundapp brommer. Ze waren namelijk afgezakt van Libramont ( jaja je leest het goed, indien je niet weet waar het ligt=> meest zuidelijk puntje van België) om deel te nemen met hun Zundapp KS80 in vergelijking met de KS50 van Jos. Ze waren ook niet de enige Franstalige die ons de eer deden om mee te rijden zo waren er ook de 3Honda Camino clubleden(Olivier, Eric&Yves) die tenslotte nog het Nederlands Honda Px-L gezelschap erbij kregen. Naast deze merken was er nog een oude BMW brommer, een echte vespa v/d lennikse Gabriel, 2 gentse mobyletten (Stijn&z’n kamaraad), 2 vespa piaggo scooters en tenslotte 2 oude moto’s( de vader op yamaha en de 2 zonen op suzuki).

Dus met heel deze schone stoet vertrokken we richting gaasbeek voor de middagpauze. Omstreek 13h begonnen we weer stilaan op te zadelen en merkten we dat daniel en z’n blauwe Camino start problemen had. Gabriel die dus vespa reed, van Lennik was en dus de streek goede kende stelde me dus voor om met Yves en z’n solidaire kameraad Eric ons terug te vinden aan de molen eens het boeltje hersteld was. Hem dankend van z’n initiatief vertrokken we richting de zeppos molen en we waren niet 5min weg of we kregen recht op een typische Belgische regenbui! Brommer en bestuurder dus kletsnat maar na een beetje rijden vonden we al gauw de zon terug en waren we dus ozo rap terug droog!
Spijtig genoeg kon het goede niet blijven duren en kregen we 2 pannes te verwerken, t’begint weeral dacht ik. Gelukkig was het voor stijn en z’n mobylette gewoon effe de ketting herplaatsen en aanspanne maar voor olivier (de derde camino rijder) die met ons vanaf gaasbeek meereed was het minder geluk=> z’n circlip in de piston was los gekomen met als gevolg heel cilinder&piston verwoest. Er bleef hem enkel de optie om al stappend (6km) terug te keren naar de start( hij ni weten waar we zaten) wegens pedalen vervangen door voetsteuntjes (waar pedalen toch allemaal goed voor zijn ni :p ). Zo bevond ik me dus tussen 2 vuren, aan de ene kant men groep die wachte en langs de andere kant Olivier die ik een berg zag opklimmen in de horizon… Ik besloot dan in het rappe men groep achter te laten en de sukkelaar toch wel een dikke 3km te trekken tot het nog enkel bergaf was voor hem. Ik legde hem rap de te volgen route uit en keerde in alle heil terug. Ik die bang was voor slechte reacties, vond een begripvolle groep terug en zo had ik het graag. Vervolgens vertrokken we weer en zonder enige vertraging bereikten we de molen waar Gabriel, Eric en Yves ons al aan het opwachten waren. Toeval wou dat er net ook een oldie auto club verzameling plaatsvond op de parking. Sommigen gingen dan de bekende molen gaan bezoeken terwijl de andere bij de oldies bleven. Na veel genot van de deelnemers aan deze halte, en het afscheid nemen als vriend van Gabriel, Rudi, 2 vespa scooters, de oude BMW rijder en vader&zoons op hun oude moto’s vertrokken we richting Galmaarde. Met z’n nu 17 bereikten we onze 3de halte zonder enige panne. Na een snack en drink met ons gedeeld te hebben verliet de Honda Px-L ons vermits hij hier woonde en dus waren we maar met 16. Met veel goesting en zin in meer mooie baantjes&panoramische uitzichten zadelde de deelnemers hun schone montuur, die veel glimlachen op voorbijgangers hun gezicht toverde, en reden we als een treintje via Herne, Oetingen, Gooik om tenslotte in ons Lennikse vertrouwde taverne “Tomberg” halt te houden. Ter plekke werd er nogmaals een zeer mooie groepsfoto getrokken en iets gegeten of gedronken. Enja wat kan ik meer zeggen dan dikke merci aan alle deelnemers en wees gerust jullie hebben me echt goesting gegeven om nog ritten te organiseren. Tot de volgende!!!!!!!

Foto verslag

groeps foto's

Copyright © PTCV 2004 - 2017
Contact : E-mail : info@ptcv.be Tel: 03-2971539