Puch en Tomos Club Vlaanderen
verslagen - Oldtimerrondrit Blommenkinders
25-7-2010 Roosendaal (NL)
Verslag van Peter S., over het bezoek aan de blommenbrommers rit in Roosendaal.
Het jaar er voor hadden we hier ook in mee gereden maar hadden toen verzameld in Hoek om ze dan halfsweegs te ontmoeten in Agtmaal.
Dit keer wilde ik de reparatie smurf eens niet mee nemen, ja die kleine bijrijder van 15 kg vol gereedschap en onderdelen.
Ik heb het geweten. Nog geen 5 km van huis begint m´n uitlaat te blêten, de bocht los getrild en al een zichtbaar gat in de pakking, doorrijden dan maar en hopen dat het blijft hangen tot ik bij Bert ben want die woont toch half weg in de goede richting. Kunnen we mooi samen als Ptcv delegatie nog eens mee rijden, maar nu vanaf de start om 11 uur.. Het begon al goed dicht te trekken boven m´n hoofd maar roosendaal was in zicht en om 10 uur ´s ochtends , scheurend door suburbia , hoort iedereen toch graag een uitlaatbocht die al een vingerdik open staat. Oorverdovend bij gas open dus dan maar wat beschaafder.. blij dat bert me nog aan een boutje en gereedschap kon helpen, want het eerste boutje was al weg en de tweede hing op bijna de laatste draad.
Was het al bijna half elf voor we reden, en bijna gelijk begint het gezapig te regenen. Met nog 21 km voor de boeg was het nog doorrijden geblazen, gelukkig had ik al tevoren de route geplot en gingen we redelijk direct op ´t doel af. Bij de spoorweg overgang naast de verzamel plaats kwamen er al brommers ons te gemoet, een relatief klein groepje...dus dat kon de meute niet wezen. 100 mtr verder bij de verzamel plaats geen brommer meer te zien, oeps. Dan maar terug en de mensen die we net tegen kwamen volgen, beetje slinger weg, niemand meer te zien geen dikke rook pluim meer. door rijden en hopen dat ze in vizier komen. . We zaten al onder Breda toe we eigenlijk wel door kregen dat het niet kon kloppen. Ze waren ergens af geslagen zonder sporen achter te laten. Weer terug naar Etten-Leur.
. Was het enige aanknopingspunt, als de organisatie daar nog rond hing. Komen we daar aan rijden er vanaf een tot dan toe verscholen parking een groep zundapp´s en ander snel spul weg.... dan maar volgen. maar jemig wat reden die gasten hard. Onze 50-55 km per uur was snel op en hun kruissnelheid was 60+ met een paar motor platen er tussen rijdend, we konden echt niet volgen op een gegeven moment reed de veegwagen, de organisatie en die hele kudde al voor ons en begon m´n uitlaat weer open te staan, met als gevolg nog minder snelheid.. waardoor we ze bij een volgende korte links rechts wissel uit het oog verloren. Ik dacht dat je daar je slot rijders voor hebt om dat te voorkomen. knudde organisatie.
Gelukkig waren we even tevoren een solexrijder en organisatie type gepasseerd die ons nu in haalden, nog geen tijd voor een rustige cigaret, vlotte service.
Uitlaat snel aangedraaid en op solex snelheid naar Agtmaal gereden. Waar we weer op de zelfde plek halt hielden. En lang ook, je snapt niet waar al die haast goed voor was.
Hier stonden heel veel zundapp´s maar ook een behoorlijke P/T delegatie was merkbaar en heel veel vreemd spul wat je zeker niet alle dag op straat ziet. Nog wat poetsers die snel de regendruppels verwijderden, en versterking van de inwendige mens.
Daar kwamen we er achter dat er nog meer ptcv leden aanwezig waren en was het weer een leuk weerzien en ging er naar aanleiding van een verhaal van Henk, al een rondje vieux doorheen... want alleen in Holland , bla bla (jaja)
Uiteindelijk de hele kudde in gang op weg naar het Blommenkinders Festival terrein, nog wat mooie wegen, maar moeten we voor we de stad echt binnen rijden nog 3 kwartier wachten omdat het dan beter uitkomt want dan speelt de band niet.....kortom mis je dus de eerste band. Die trouwens nog gewoon speelde toen we binnen reden, als ik het goed heb gehoord...
Brommers in tentoonstellings positie weggezet en tof festival gedaan...


Vieuxkes

Copyright © PTCV 2004 - 2017
Contact : E-mail : info@ptcv.be Tel: 03-2971539